Borski turistički tehničari na zadatku u Beču i Budimpešti


Učenici trećeg razreda Ekonomsko-trgovinske škole u Boru, smera Turistički tehničar-ogled, proveli su nezaboravnu četvorodnevnu ekskurziju posetivši Beč, Bratislavu i Budimpeštu. Tom prilikom „turisti“ su imali i mini zadatake koje su do kraja ekskurzije trebali završiti. Došlo je do podela na grupe, te je svaka grupa imala svoj zadatak.

Stoga, pogledajmo rad jedne od grupa, koja je imala sledeće zadatake:

1. da intervjuiše radnike hotela „ParkINN“ u Beču i hotela „Hunor“ u Budimpešti u kojima je ekskurzija odsela

2. da intervjuiše lokalnog vodiča u Beču

3. da na servisu TripAdvisor prokomentariše usluge, hranu, izgled, čistoću hotela

4. da pripremi kratku prezentaciju, video klip ili pisan istorijat Trga heroja u Budimpešti

INTERVJUI

Hotel ParkInn Klosterneuburg/Wien

Intervju sa recepcionerom: Klara Mert

1. Da li je dosadan posao recepcionera?

– Kada gledate sa strane izgleda veoma dosadno, ali naprotiv, ovaj posao ume da bude jako interesantan. Stalno pričaš sa novim ljudima, upoznaješ njihov jezik, dobiješ bakšiš (smeje se) koji nekad ume da bude i više nego solidan.

2. Koliko dugo se bavite ovim poslom?
– Radim ovaj posao skoro 3 godine. I stvarno se trudim da radim najbolje što mogu.

3. Da li je tesko raditi sa strancima?

– Kako sa kojim… Kada dođu gosti koji znaju nemački, engleski ili srpski (učim srpski od koleginica sobarica-šapuće), nema nikakvih problema, ali kada navrate Španci ili neki drugi koje ne barataju nemačkim i engleskim, imamo malo poteškoća, ali na kraju sve uspešno završimo. Ume od njih ponekad glava da me zaboli, ali u svaki razgovor moram ući vedra, jer za svaki loš kontak sa gostom mogu da izgubim posao.

4. Kako se mogu rezervisati sobe u hotelu?

– Preko interneta, telefonom, e-mailom i licno. Mada, jako se retko dešava da neko rezerviše sobu telefonom ili lično. Tačnije, gotovo nikad.

5. Da li znate nesto o Srbiji i da li ste mozda culi za Bor?
– Znam dosta stvari o Srbiji. O ratu, Jugoslaviji…. Moj drug koji živi ovde u Klosterneuburg je rodom iz Srbije. Za Bor nikad nisam cula. Šta je to, srpski brend?
(Tu smo uručili prospekt o gradu Boru)

6. Planirate li da posetite Srbiju?

-Nemam ništa u planu. Ali čula sam da se dobro provodite u Srbiji, pa možda posetim (kako ono beše) „Exit“ i Beograd. Ali sad, pošto sam saznala i za Bor, možda nekad navratim i do vas, ali samo ako me primite (smeh).

 

Hotel ParkInn Klosterneuburg/Wien

Intervju sa sobaricom: Nikolina Teodosić

1. Koliko dugo se bavite ovim poslom?

– Ovim poslom se bavim svega 2 godine. Još uvek sam mlada i nedovoljno iskusna. Ne nameravam da zauvek ostanem sobarica. Ovo je samo privremeno.

2. Da li volite svoj posao i da li Vam je posao težak?

– Sa obzirom da sam veoma kratko u ovom poslu, ne mogu baš reći da sam zaljubljena u svoj posao. Ponekad posao ume da bude težak, ali se nikada ne žalim. Rećenica „Hoću da se žalim“ na zapadu ne prolazi tek tako! (smeje se)

3. Koliko je teško sporazumevati se sa strancima kada Vam zatraže neku pomoć?

– Komunikacija sa ljudima je možda i najbitnija za posao u hotelu. Ja ne poznajem veliki broj stranih jezika, tako da mi je dosta teško da pomognem gostima. Imam sreće da za goste hotel ima veliki broj Srba i ostalih iz bivše Juge sa kojima se uvek slatko ispričam i saznam kako je u mojoj Srbiji.

4. Da li ste nekad dospeli u neku neprijatnu situaciju sa nekim gostom?

– Jednom me je jedan stariji gospodin, Nemac, napao da sam mu upala u sobu dok on nije bio tu, ubeđujući me da to nisam smela i da je to zabranjeno. Naravno, u opisu mog posla jeste da sređujem sobe, uključujući i sobu tog gospodina. Ovu situaciju smo rešili tako što sam morala da čistim sobu ispred ovog gospodina svaki dan, a on je kao kuče išao za mnom i gledao da mu slučajno nešto ne ukradem. Inače morala sam sobu svakog jutra oko sedam sati da mu čistim, jer je nakon toga išao na doručak, pa na sastanke.

5. Možete li nam opisati Vaš ritam radnog dana?

– Kada gosta nema u sobi, moj posao je da pospremim njegovu sobu. Ja očistim kupatilo, hodnik, promenim posteljinu, namestim krevet i nastojim da gostu učinim boravak što prijatnijim. Za svaki problem u sobi, konsultujem se sa recepcijom. Dešavalo se puno puta da gost neće da prijavi nešto što je polomio, pa onda kada dođe do momenta naplate štete negira da je to on uradio i optužuje da mu je namešteno. Inače, ovakav slučaj imala sam sa jednom ekskurzijom iz Despotovca. Bilo je strašno. Profesori su samo gledali prepirku njihovog učenika sa nama, na srpskom, s tim što sam recepcionerki prevodila na nemački, i nisu ni prstom makli, niti da odbrane, niti da iskritikuju učenika. Bila sam zapanjena.

 

Hotel Hunor Budimpešta

Intervju sa sobaricom u Budimpešti: Petőfi-Nagy Júlia

1. Koliko dugo se bavite ovim poslom?

– U ovom poslu sam već 10 godina. Što, jel izgledam staro? Šalim se naravno, dosta dugo radim ovaj posao, jer mi se veoma sviđa. Prvo sam radila u malom restoranu na izlazu iz Budimpešte, dok nisam došla ovde.

2. Da li volite svoj posao i da li Vam je posao težak?

– U početku mi je kao mlađoj, neiskusnoj bilo dosta teško, ali vremenom sam stekla iskustvo i zavolela ovaj posao. Ume ponekad da bude težak ovaj posao, pogotovo kada je gužva u hotelu i kada treba čistiti veliki broj soba u hotelu.

3. Koliko je teško sporazumevati se sa strancima kada Vam zatraže neku pomoć?

– Osim  mađarskog i malo engleskog ja ostale jezike slabo poznajem. U većem broju slučajeva uspem da pomognem gostima, ali ukoliko ne razumem pojedine goste, uvek se nađe neko da mi pomogne. Desi se da gosta ne razumem šta želi da mi kaže i bude me malo stid.

4. Da li ste nekad dospeli u neku neprijatnu situaciju sa nekim gostom?

– Tokom deset godina rada ni jednom mi se nije desilo da dospem u neku neprijatnu situaciju, jer se trudim da svoj posao obavim kako treba i profesionalno se ophodim prema gostima.

5. Možete li nam opisati Vaš svakodnevni posao?

– Moj posao započinje kada gost napusti hotel. Ja odlazim u sobu, promenim posteljinu, peškire, usisam sobu, očistim kupatilo, namestim sobu kao što bi i trebala da bude. Nikada ne diram stvari gosta, a i sve što pronađem ostavim na vidno mesto i prijavim pronađene stvari recepciji.

 

Beč

 Lokalni vodič: Marija Todorovska

 1. Koji je tacno vas posao

 -Moj posao je da docekam turiste i detaljnije ih upoznam sa gradom i njegovim atraktivnostima (u ovom slucaju Beč). Trebam da stvari učinim što zanimljivijim i atraktivnijim, i veoma mi je milo kada vidim kako me turisti pažljivo i pomno slušaju.

2. Kakve tipove turista ste sve proveli kroz Beč kao vodič i da li je bilo problema kada su obilasci u pitanju?

– Što se problema tiče, sve zavisi od grupe koju vodim. Ako su to deca i ekskurzije ume da bude zamorno, svi žure da se slikaju, pričaju, ne prate, pa nekad moram i da ponavljam neke stvari po dvesta puta. Najčešće su to takvi problemi. Vodila sam i starije i mlađe: Penzionere iz Saveza penzionera i ratnih invalida Novi Beograd, mnogobrojne ekskurzije koje dolaze sa prostora Srbije i Crne Gore, ugledne ljude, elitu, pa čak i takozvani „srpski jet-set”

3. Gde obicno vodite turiste?

– Svakako da je u ovom gradu najpoznatiji letnji dvorac Marije Terezije – Senbrun, poseta parlamentu, opeti, muzejima. i jos mnogo toga.. Naravno i poseta zabavnom parku koji je ujedno i simbol grada Beca, a to je? Prater naravno! Na žalost, vama ću uspet da pokažem samo Šenbrun i spolja i iznutra, dok ćemo operu, parlament, prirodnjački muzej i ostale znamenitosti videti samo iz busa.

TRIP ADVISOR KOMENTARI HOTELA

TRG HEROJA U BUDIMPEŠTI – video klip

One comment on “Borski turistički tehničari na zadatku u Beču i Budimpešti

Ostavite odgovor

