Koridor „ISTOK“ prolazi pored Bora


Putni pravac dužine 138 km, povezivao bi Požarevac i granični prelaz Mokranje, kod Negotina i prolazio pored Kučeva, Majdanpeka i Bora, kao deo evropskog koridora „Jug“ koji će spojiti  Portugaliju i Crno more.

Koridor "Istok"

Istočna Srbija bi mogla uskoro da dobije dokumentaciju za izgradnju auto-puta koji bi povezivao Požarevac i granični prelaz Mokranje kod Negotina, u blizini tromeđe Srbije, Bugarske i Rumunije.

Ideja o ovakvom poduhvatu postojala je i uobličila se već 2006. godine, da bi se tek sad donela odluka da se po tom pitanju nešto i uradi.

Auto-put bi bio dužine približno 138 km i prolazio bi pored Bora, Majdanpeka i Kučeva. Interes je da to bude što kraća trasa, kako bi se što brže putovalo.

Osim što će se poštovati ekološki i bezbedonosni aspekt izgradnje, cena izgradnje će se umanjiti jer je u planu da se iskoristi jalovina iz Bora i Majdanpeka, te ostaci pepela iz Smedereva i Kolubare.

Advertisements

12 comments on “Koridor „ISTOK“ prolazi pored Bora

  1. Hristos Voskrese,
    Drago mi je da ste ovo objavili.
    Svaka cast ali izgleda da nemate dovoljno informacija.
    To cemo lako da ispravimo
    Ako ukucate na Googlu ili na you tube:Koridor istok ili Nenad Colovic koridor Istok ili to isto na nekom drugom jeziku imacete mnogo jasniju i mnogo siru sliku.
    Ako mi posaljete Vas mail poslacu Vam dovoljno dokumenata i originalne mape da mozete sa njima da uradite prave stvari u najdirektnijem i najpotpunijem informisanju gradjana Bora o Multimodalnom saobracajnom koridoru-Istok(Crnomorski koridor).
    Naravno mapa koju ste napravili zasluzuje svako postovanje.
    Vec godinama,ponavljam godinama,je potpuno apsurdno i glupo,ali apsolutno je tako,da MSK-Istok poznaje ceo region Balkan,i sve odavde do Brisela,kao i mnogo istocnije i zapadnije od njega,a da Borani o tome nista ne znaju ili sapucu nesto neodredjeno.Isto je i u Majdanpeku.Lokalna komedija Del Arte sa lokalnim mocnicima,koji su mocni samo izmedju dve table gde pisu imena njihovih gradova,a kada napuste taj prostor transformisu se u nezne i poslusne maslacke.
    Raspitaje se o razlozima jer MSK-Istok znaju svi navazniji funkcioneri,da ih ne prozivamo poimenicno,u opstini Bor i RTB-u .Ne znam zasto do sada nisu podelili informacije,koje imaju godinama,sa gradjanima Bora.
    Takodje ne znam zasto su skoro jedina lokalna samouprava u Istocnoj Srbiji koja jos nije napravila prezentaciju MSK-Istok za gradjane.A prvima je predlozeno negde pre 3 godine.
    Cenim ovo sto ste uradili.
    Ako ste poceli da radite onda uradite do kraja ono sto je do Vas.
    Srdacan pozdrav,
    Nenad Colovic,
    autor i inicijator izgradnje MSK-Istok
    Beograd.

      • ,vidim sa zakasnjenjem ovo pametno i prirodno pitanje……za opstinu bor…..koja vec tri godine…,bar….odbija da trazene dokumente i mape pokaze gradjanima bor kao i da organizuje prezentaciju msk istokza svoje gradjane …
        mada bor cak i nije grad…, kao na primer zajecar,jagodina..i mnogi drugi…..nego opstina…, kao npr.trgoviste,razanj,koceljeva..
        .i svi vi tamo cutite i ne reagujete godinama i godinama……
        .mada znate da bi tada lokalna vlast,realna vlast a ne formalna,da je bor grad,bila tamo gde i treba da bude,kao i svuda u evropi….,u lokalnoj samoupravi i kod gradonacelnika, a ne tamo gde je sada .
        a opstinu vam vode, po principu vezi konja gde ti gazda kaze i ne misli,ima ko ce…,razni prolazni likovi sa orocenom upotrebnom vrednoscu…,potrosnog i lako zamenljivog profila…svi slicni kao cufte na/za/u sosu…
        .ali grad cine gradjani a ne ulice,zgrade,asfalt.,.a oni nisu turska raja, vec poznaju i stite svoja prava kada su osporena…npr. pravo na lokalnu vlast kao i pravo.na infomisanje…ne klepecu usima pred lokalnim agama i begovima..
        ,tim tragikomicnim reliktima realsocijalisticko/osmanlijskog zemana i perioda..
        .jer oni su u neophodnom i vecinskom procentu dostojanstveni evropljani i gradjani a ne misevi….. .zato sada opusteno analiziraj sve sta rade neke druge opstine u interesu svojih gradjana…sreca da u boru postoje pravi ljudi u rtvbor i na jos par mesta..a bas sam se dosta potrudio oko toga… pa si ti tu u boru, kao sada i mnogi, mnogi,mnogi, drugi borani , u opste i cuo za msk istok.
        ako redom analiziras ono sto nadjes na google/nenad colovic koridor istok ili na youtube/koridor istok.. imaces sve sto ti treba..,srdacno pozdravljam tebe i borane ,nenad colovic

    • Помаже БОГ Ненаде, мислимо да бисмо требали да ступимо у контакт по питању Ваше иницијтиве за Коридор ИСТОК. Да не бисмо сувуше развлачили причу по нету, молимо Вас да нам на маил nikolajevskihutor@gmail.com, проследите начин на који желите да Вас контактирамо. Од БОГА Свако добро Вам желимо
      С’поштовањем
      За Хутор Николајевски
      Саша

    • Postovani gospodine Colovic,

      odusevljen sam Vasom idejom o realizaciji „Koridora Istok“. Ministarka saobracaja gospodja Prof. dr. Zorana Mihajlovic obecava izgradnju auto-puta i izgradnju povezne medjunarodne pruge Negotin – Vidin, ali ne pominje remont postojece pruge Beograd – Majdanpek – Bor, nego cak najavljuje ukidanje deonice Pozarevac – Kucevo – Majdanpek! Ukidanje ove pruge je pogresna interpretacija Vaseg projekta i zelim da ucinim sve u svojoj moci da se ono spreci. Molim Vas, posaljite mi Vasu e-mail-adresu i broj telefona, zeleo bih da stupim u kontakt sa Vama:

      slobodan.ilic@bluewin.ch

      Srdacan pozdrav iz Svajcarske,

      Slobodan iz Zajecara

  2. nema suprotnih misljenja,..nema istomisljenika…iskusno …iskusno..ko.zna ko sve ovo cita….dugovi kim il sung i kim dzong il,drug visarijonovic,drugovi kardelj,molotov,todor zivkov i enver hodza su ponosni na ovako visoko iskazanu opreznost…jer neprijatelj ne spava… raduju se u svojim sada ponovo toplim grobovima koje greje njihovo neumrlo delo … gledajuci sa ponosom u cacanske solitere..u kojima kvadrat stana kosta 173 evra,.. sto postoji jos samo u majdanpeku i u vrhunskim ekonomskim teorijama ali ipak ne i u praksi,jer je u njoj skupljei, velikog kmerapola pota .cestitke i poz. isti.potpis kao gornji. .

    • prezentacija u boru je odrzana……. u velikoj sali opstine bor 17.10 2013…..pogledati na you tube koridor istok ili na http://www.rtvbor video dnevnik, 17.10.2013..17.04.2013 30.03.2013……nikada ne trazite ono sto ne mozete da uzmete. na primer…postanite Grad Bor..kao sto je to na primer Grad Loznica…,koja ima dva puta manje stanovnika od bora,Grad Zajecar,Grad Jagodina,i mnogi drugi Gradovi u Srbiji….ali za to treba prvo da ponovo procitate prethodne komentare.srecno .potpis necitak kao i gornji.

    • Auto put ce biti na oko 20 km od Bora.sada do auto puta imate oko 80km,do Paracina..Od tog prikljucenja na 20 km od BORA imacete 85km auto puta do Grada Pozarevca..Odatle do prikljucenja na auto put BG NIS imacete otprilike jos 15 km auto puta.Odatle do Beograda,kao i sada,imate 61km auto puta.Dakle ukupno Bor Beograd bice oko 20km modernog pristupnog puta i oko160km auto puta.. Ako pristupnim putem vozis npr.80kmh, a auto putem 120kmh…,znaci sve ultra regularno..koliko ti treba od Bora do Beograda…Takodje kada si na 20km od auto puta da li mozes da radis u POZAREVCU,SMEDEREVU,NEGOTINU,V GRADISTU,GOLUPCU, KLADOVU,,PETROVCU…A DA ZIVIS U BORU….ILI OBRATNO ILI JE BOLJE DA I DALJE SVI BORANI KOJIMA TREBA POSAO GLEDAJU KAKO DA UDJU NA JEDNA VRATA…IMA IH SADA OKO 6000 DRAGI MOJ ZEMLJACE.KOLIKO CE TI VREDETI KVADRATNI METAR STANA U ODNOSU NA SAD,METAR PLACA,VIKENDICA NA JEZERU…. kada JE ONO OD BG…na onoliko vremena koliko si izracunao da Beogradjanima treba do njega:::…Sada razmisli… KO U TOJ varijantI totalno gubi KONTROLu nad Borom i Boranima i njihovim zivotima ;a time i svoj znacaj…IAALIpa ces odmah znati ko je GODINAMA blokirao informisanje,Borana o MSK ISTOK…..Znaces i zasto Bor nije Grad Bor…ili ti to vec znas….Srdacan pozdrav Tebi i Boranima jer ovim zavrsavam moj deo posla:.Vas deo morate sami…A za to Vam Borani treba samo malo necega:….ali to Vam ne mogu poslati…Nenad Colovic :

      ..

  3. Svaka cast tvorcu ovog projekta. Verujem da je ovo najbolje moguce resenje za revitalizaciju irazvoj istocnog dela Srbije. Bio bi to fantastican dopronos razvoja Negotina, Bora, Majdanpeka, Kuceva i drugih mesta i sela u okolini. Time bi se Evropa i Srbija najkracim putem povezala sa Crnim morem i bliskim istokom.Za tako nesto vredi lobirati i nasu vladu i okolne zemlje.

  4. Oduševljava me ideja realizacije Koridora Istok, a posebno železnička i rečna varijanta. Železnice u Timočkoj Krajini su od 1991. godine potpuno zapostavljene. One i ovakve kakve jesu nisu „slepa creva“, već veza izmedju dva postojeća evropska koridora: Koridora X kod Male Krsne i Crvenog Krsta (Niša), i rečnog Koridora VII (reka Dunav, kod Prahova). Prema ovoj činjenici potpuno je apsurd da timočke pruge i ovakve kakve jesu nisu već dobile status medjunarodnih pruga! Timočka pruga se približava hidroelektrani „Djerdap I“, koja je po instalisanoj snazi najveća hidroelektrana u Evropi. Kada bi timočke pruge bile povezane sa železnicama susednih zemalja, višestruko bi se povećao obim saobraćaja, kako putničkog tako i robnog, a razvio bi se i turizam. I ideja izgradnje pristaništa je savršena. Pomislimo samo koliko je jednom brodu natovarenom teretom potrebno da najpre prodje kroz prevodnice na branama Djerdap II i Djerdap I, pa stigne do Beča. U novim pristaništima roba bi mogla da se sa brodova pretovara u vozove, koji bi do Beča mogli da stignu za manje od 20 sati. Mislim da bi timočke pruge trebalo elektrificirati, delimično izgraditi i dupli kolosek i osposobiti za brzine od 120 – 160 km/h kao i Koridor X. To bi omogućilo da se ljudi radi posla ne moraju da sele za Beograd, već bi mogli da ostanu da žive u Timočkoj krajini, ujutru otputuju vozom velike brzine do Beograda na posao, a uveče se vrate svojoj kući u Timočkoj krajini. Putovanje od Majdanpeka do Beograda trajalo bi samo oko sat i po, a od Negotina, Zaječara ili Bora do Beograda trebalo bi najviše 2 sata. Gotovo svakodnevno prelazim te razdaljine u Švajcarskoj gde živim i to funkcioniše perfektno. Da je Timočka Krajina u Švajcarskoj, vozovi bi iz Majdanpeka, Bora, Zaječara i Negotina za Beograd i Niš polazili svakih 30 minuta. Nedavno sam putovao vozom od Soluna do Florine u Grčkoj, kroz Egejsku Makedoniju. Konfiguracija terena je mnogo teža nego u Timočkoj Krajini, a vozovi, posle modernizacije pruge, doduše još neelektrificirane, jure brzinama od preko 100 km/h. Pa zašto to ne bi moglo i u Timočkoj Krajini?! Bez povezivanja sa infrastrukturom susednih država Timočka Krajina ostala bi u „zapećku Evrope“ i sve više bi padala u siromaštvo, nastavio bi se egzodus stanovništva. Ovaj koridor znatno bi ubrzao prevoz robe i putnika izmedju Istočne i Zapadne Evrope i povezao mnoge luke. Raduje me da je projekat usvojen kao jedan od pet najznačajnijih strateških projekata Republike Srbije i siguran sam da će doneti mnogo više nego što će biti uloženo u njega. Zato pozivam sve gradjane Timočke Krajine, Republike Srbije, Bugarske i Rumunije kao i dijasporu da podrže realizaciju ovog gradjevinskog poduhvata istorije kao što su podržali izgradju hidroelektrana Djerdap I i Djerdap II. Ako se sada ne iskoristi, ovakva šansa za njegovu realizaciju neće se uskoro ponovo javiti. Hvala, gospodine Čoloviću!

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s